معاون وزير کشور

مديران شهري از طرح‌هاي دانش‌بنيان حمايت کنند

کد خبر: 42865 تاریخ انتشار: 1398/08/15
نمایش: 5226
اخبار
معاون معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور با اشاره به اينکه بيش از ۳۸ هزار و ۳۰۰ شهرداري و دهياري در ايران وجود دارد، گفت: مديران شهري از طرحهاي دانش‌بنيان مرتبط با حوزه مديريت شهري و روستايي حمايت کنند.
مهدي جمالي‌نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگي طرح‌هاي عمراني شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: ‌شهرداران بايد به الگوهاي موفق شهرهاي بزرگ توجه کنند و از نقاط قوت آن‌ها بهره‌مند شوند و همچنين بايد طرح‌هاي دانش‌بنيان و دانش‌محور را تقويت و زمينه تسريع در روند توسعه را فراهم کنند.

رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور تاکيد کرد: جهش در شهرها و روستاهاي کشور با اعتبارات محدود دولتي محقق نمي‌شود و بهره‌مندي از توان بالاي بخش خصوصي نقش اساسي در تسريع روند توسعه بخش‌هاي مختلف شهري و روستايي کشور دارد.

وي گفت: برخي مسئولان به خصوص شهرداران و دهياران نبايد با سهل‌انگاري‌هاي احتمالي زمينه مهاجرت شهروندان را فراهم کنند.

به گفته وي، از مجموع ۳۸ هزار و ۳۰۰ شهردراي و دهياري حدود ۳۷ هزار دهياري و يک‌هزار و ۳۰۰ شهرداري فعاليت دارند و به مردم خدمات‌رساني مي‌کند.

وي افزود: سعي مي‌شود در اختصاص ماشين‌آلات به شهرداري‌ها و دهياري‌هاي اولويت‌دار توجه بيشتري صورت گيرد و براي تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام شهرداري‌هاي مناطق کمترتوسعه يافته مانند ساختمان شهرداري‌ها و آتش‌نشاني‌ها و ساخت خيابان‌ها کمک شود.

اين مسوول وزارت کشور يادآور شد: براي اجراي طرح‌هاي مشارکتي با شهرداري‌ها و دهياري‌ها حداقل ۵ ميليارد ريال تسهيلات با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور با بيان اينکه در کشور ۳۱ شهرستان به عنوان شهرستان‌هاي کمترتوسعه يافته انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا به عنوان پايلوت در چهارمحال و بختياري براي اجراي طرح حمل و نقل جمعي پسماند انتخاب مي‌شود.

معاون معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور تصريح کرد: ظرفيت‌هاي بکر و طبيعي چهارمحال و بختياري در حوزه گردشگري برندسازي و به ايران و دنيا معرفي شود.

جمالي‌نژاد گفت: ‌به اين شهرستان‌ها از محل رديف‌هاي ملي اعتبارات ويژه‌اي اختصاص مي‌يابد که با توجه به تبديل لردگان به ۲ شهرستان لردگان و خانميرزا چهارمحال و بختياري توانسته ۲ شهرستان سهميه داشته باشد.

جمالي‌نژاد تصريح کرد: براي افزايش سرانه فضاي سبز در شهرها و روستاها مي‌توان زمين‌هاي ورزشي روباز با کمترين هزينه راه‌اندازي کرد.

🔺وي يادآور شد: استاندار چهارمحال و بختياري در پيگيري امور مرتبط با توسعه استان تعصب و جديت دارد.

🔸معاون معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور و رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي ايران براي بازديد از طرح‌هاي عمراني شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا به چهارمحال و بختياري سفر کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/03/02