مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري

دوره‌گردها اجازه ورود به روستاها را ندارند

کد خبر: 93586 تاریخ انتشار: 1398/12/27
نمایش: 2843
اخبار
مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: تمام بازارهاي هفتگي در روستاها تعطيل است و دوره‌گردها اجازه ورود به روستاها را ندارند.
ملک‌محمد محموديان در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اقدامات دفتر امور روستايي، دهياري و بخشداري‌هاي چهارمحال و بختياري در پي شيوع کرونا ويروس در کشور، اظهار کرد: دستورالعمل‌هاي بهداشتي و مصوبات ستاد کرونا به دهياري‌ها، بخشداري‌ها و شوراهاي اسلامي شهر و روستا ابلاغ شد.

مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: با همکاري دهياري‌ها اکيپ‌هاي کنترل ورود و خروج از روستاها در ورودي مستقر شده و تب‎سنجي شبانه‌روزي در حال انجام است، همچنين بنرهاي آموزشي و هشداردهنده در مورد کرونا ويروس در روستاها نصب شده است.

وي با بيان اينکه ورود افراد غيربومي به روستاها کنترل مي‌شود، گفت: تمام بازارهاي هفتگي در روستاها تعطيل است و دوره‌گردها اجازه ورود به روستاها را ندارند.

محموديان خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محيط در روستاها به مردم آموزش‌هاي لازم در خصوص پيشگيري از شيوع کرونا ويروس را مي‌دهند، همچنين مواد ضدعفوني و گندزدايي در درب منازل روستاها توزيع مي‌شود.

محموديان با اشاره به گندزدايي اماکن و معابر عمومي در روستاها توسط دهياري و بسيج، توضيح داد: توجه ويژه‌اي به جمع‌آوري پسماندها در روستاها صورت مي‌گيرد و نظافت روستا نيز به صورت مستمر در حال انجام است.

وي از تعطيلي تمامي مراسمات عروسي و ترحيم در روستاها خبر داد و افزود: نمازهاي جماعت نيز در حسينيه‌ها و مساجد برگزار نمي‌شود.

محموديان با بيان اينکه موارد مطرح شده در ۷۰ درصد روستاهاي داراي دهياري انجام مي‌شود، خاطرنشان کرد: يک کانال ارتباطي براي ارتباط دهياران و ساير افراد روستا براي اطلاع‌رساني نکات بهداشتي در هر روستا تشکيل شده است، همچنين دهياري‌ها اقدامات روزانه خود را از طريق فضاي مجازي روزانه به دفتر امور روستايي، دهياري و بخشداري‌هاي اطلاع‌رساني مي‌کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/03/02