گراميداشت روز شوراها در نشستي صميمي با استاندار

کد خبر: 191201 تاریخ انتشار: 1402/02/13 22:24:31
نمایش: 686
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري روز چهارشنبه 13 ارديبهشت در آييني به مناسبت گراميداشت روز شوراها در ادامه جلسات نخبگاني خود در جمع اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا حاضر شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، غلامعلي حيدري در همايش شوراهاي اسلامي استان چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مردم ما انسان‌هايي شايسته هستند که علاوه بر جنگ هيبريدي و رسانه‌اي دشمن عليه جمهوري اسلامي، در ميدان ايستادند و از انقلاب اسلامي ايران دفاع کردند.

وي قدرداني از زحمات مردم در بخش‌هاي مختلف را ضروري دانست و افزود: به‌طور ميانگين سالانه يک انتخابات در دوران فعاليت جمهوري اسلامي در کشور برگزار شده است.

حيدري حضور گسترده مردم در راهپيمايي‌هاي مختلف را اعلام پشتيباني آنان از جمهوري اسلامي اعلام و تصريح کرد: اين مهم نشانه بصيرت، فهم و شعور بالاي مردم هميشه در صحنه ايران و چهارمحال و بختياري است.

وي اظهار داشت: اعضاي شوراهاي اسلامي و مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري با وحدت، همدلي و تعامل نسبت به شناسايي مشکلات مردم مناطق مختلف استان و تلاش براي رفع آن اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: اعضاي شوراهاي اسلامي استان توليد ايده براي توسعه و پيشرفت،مردم‌داري، خدمتگزاري، خلاقيت، ابتکاري و نوآوري به قشرهاي مختلف را به‌طور جدي در دستور کار خود قرار دهند.

وي گفت: مسوولان ارشد و مديران دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري حداقل سه مرتبه سفر رسمي به هر شهرستان داشته‌اند.

حيدري ارتقاي جايگاه شوراهاي اسلامي را ضروري اعلام و تصريح کرد اعضاي شوراهاي اسلامي پيگيري مستمر مطالبه‌هاي مردم، نظارت بر عملکرد شهرداري‌ها، دقت در انجام امور به‌منظور پرهيز از بروز انحراف در شهرداري‌ها، تسهيل در جذب اعتبارات و ارائه خدمات صادقانه به مردم را به‌طور جدي در دستور کار قرار دهند.

وي يادآور شد: اعضاي شوراهاي اسلامي چهارمحال و بختياري منافع مردم، انقلاب و کشور را به منافع شخصي ترجيح ندهند و به‌دنبال اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي و رفع مشکلات اجتماعي با هدف راه‌اندازي طرح‌هاي عام‌المنفعه باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: برش اعتباري شهرستان‌هاي اين استان براي توزيع اعتبارات ملي، استاني و مصوبه‌هاي سفر رييس‌جمهور به استان تهيه و به فرمانداران ابلاغ مي‌شود.

وي گفت: در دولت سيزدهم پنج مصوبه براي توسعه و پيشرفت چهارمحال و بختياري به تصويب اعضاي هيات دولت رسيد که بايد تمامي فعاليت‌هاي آب‌رساني، عمراني، جاده، کشاورزي، گردشگري و بهداشت و درمان به مردم اطلاع‌رساني شود.

حيدري به تلاش‌هاي دشمن براي ترويج نااُميدي در جمهوري اسلامي اشاره و تاکيد کرد: در ساخت نهضت ملي مسکن رتبه نخست کشوري را داريم و انتظار است روند احداث اين طرح سرعت گيرد.

وي افزود: تهيه طرح جامع آب پايدار در بخش‌هاي مختلف صنعت، کشاورزي و آشاميدني از مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت سيزدهم در چهارمحال و بختياري به‌شمار مي‌رود.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي به‌ويژه افزايش زمين‌هاي چمن استان در دولت سيزدهم مورد توجه قرار گرفت که در اين طرح از اعتبارات تهاتر نفت بهره‌گيري شد.

وي يادآور شد: توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري به‌ويژه در بخش بوم‌گردي‌ها و گردشگري سلامت بايد با سرعت پيگيري و اجرايي شود.

حيدري با اشاره به وجود ۳۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختياري در ابتداي فعاليت دولت سيزدهم اظهار داشت: در مرحله نخست توسعه سطح گلخانه‌هاي استان‌ در وسعت ۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

وي گفت: در سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري، بودجه هر شهرستان به اندازي يک‌سال بودجه استان است که تحول بزرگي ايجاد مي‌کند.

استاندار چهارمحال و بختياري توجه به مبلمان و زيباسازي شهري را ضروري اعلام و تاکيد کرد: براي طرح‌هاي فرهنگي استان اعتبارات قابل‌توجهي در دولت سيزدهم اختصاص يافت.

وي افزود: شوراهاي اسلامي چهارمحال و بختياري در نشست‌هاي شوراي اداري شهرستان‌هاي استان عضو و دعوت شوند.

حيدري تصريح کرد: اقداماتي که در حوزه آب‌رساني، جاده‌کشي، تصويب اعتبارات و ساير موارد انجام شده اتفاقي نبوده و با پيگيري، چانه‌زني و ممارست انجام شده که توفيقات کسب شده نتيجه کار گروهي و جهادي است.

وي يادآور شد: اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا چهارمحال و بختياري نظارت بر جذب کامل اعتبارات تخصيص يافته به شهرداري‌ها و دهياري‌هاي استان را در دستور کار قرار دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۰ درصد مشکل آب چهارمحال و بختياري در بخش‌هاي مختلف با عملياتي و سدهاي گهرو، آقبلاغ، باباحيدر و بيدکان نهايي شده است.

وي با اشاره به جهاد آب‌رساني در چهارمحال و بختياري همزمان با فعاليت دولت سيزدهم گفت: سال گذشته ۱۲ شهر کشور مجوز ماده ۲۳ براي اجراي شبکه جمع‌آوري فاضلاب دريافت کرد که از اين تعداد هشت روستا مربوط به چهارمحال و بختياري است.

حيدري تاکيد کرد: براي جاده‌هاي چهارمحال و بختياري در سال گذشته از محل اعتبارات ماده ۲۳، ماده ۵۶ تهاتر نفت دريافت شد که نقش مهمي در تسريع روند توسعه استان دارد.

وي افزود: توسعه صنعت، کشاورزي، اشتغال خانگي در دولت سيزدهم مورد توجه جدي قرار گرفت و رتبه اشتغال چهارمحال و بختياري از جايگاه دوم کشوري به رده ۱۶ بهبود يافت.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: حضور هُلدينگ‌هاي سرمايه‌گذاري تامين‌اجتماعي، سازمان بازنشستگي کشوري و قرارگاه امام حسن (ع) از ديگر پيگيري‌هاي مستمر مسوولان ارشد استان در مدت فعاليت دولت سيزدهم است.

حيدري يادآور شد: از گروه‌هاي مختلف جهادي، معتمدان، ريش‌سفيدان، صاحب‌نظران و افراد تأثيرگذار براي اجراي طرح‌هاي مختلف در مناطق شهري و روستايي بهره‌گيري شود.

نشست استاندار چهارمحال و بختياري با اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا استان به‌منظور گرامي‌داشت روز شوراها و رسيدگي به خواسته‌هاي مردم در شهرکرد برگزار شد.

در اين نشست هر کدام از رؤساي شوراهاي اسلامي شهرستان‌هاي ۱۱ گانه چهارمحال و بختياري به مدت پنج دقيقه مطالبه‌ها، ديدگاه‌ها، پيشنهادها، نظريه‌ها، انتقادهاي سازنده خود را مطرح و بيان کردند.

اين نشست در راستاي گسترش فعاليت‌هاي اجتماعي و در ادامه جلسات نخبگاني استاندار چهارمحال و بختياري برگزار شد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/03/02